Cărți primite la redacție

Ion Barbu si spiritualitatea romaneasca moderna – Theodor Codreanu

Marea contributie a lui Ion Barbu, in estetica secolului trecut, este ermetismul canonic, sintagma prin care poetul a tinut sa se delimiteze de ermetismul filologic mallarmean. Metodologia cercetarii noastre tine de noul context al transdisciplinaritatii, iar fundamentul esthetic si ideatic e un pas catre ceea ce am numit, intr-o carte recenta, transmodernism, in raport cu care Ion Barbu este un ...

citește »

România noastră de Virgil Nemoianu

„S-⁠au creat nişte categorii de noi «ştabi» înlocuitori, aproape echivalenţi ai celor vechi: Patapievici, Pleşu, Dinescu, în loc de Râpeanu, Ion Dodu Bălan, Victor Tulbure sau Cicerone Theodorescu”. (Virgil Nemoianu) Apărută la Editura Muzeului Naţional al Literaturii Române.

citește »

A doua schimbare la faţă de Theodor Codreanu

Colecţia Adevăruri „incorecte politic” cuprinde cărţi-⁠replică la noua ideologie post-⁠modernistă a „corectitudinii politice”, moştenitoarea, sub alt obrăzar, a marxismului cultural, menită să continue nimicirea naţiunilor şi a fundamentului creştin al Europei sub masca globalizării. „Crunta ironie a făcut ca România să aibă, după 23 august 1944, o cu totul altă schimbare la faţă decât visase Cioran, în cartea din 1936, ...

citește »

Ruxandra Cesereanu, Un singur cer deasupra lor

Ruxandra Cesereanu, Un singur cer deasupra lor Editura Polirom, 2015 Un roman-⁠frescă despre transformările petrecute în România de la începuturile obsedantului deceniu comunist până după revoluţia din 1989, în care micile istorii ale unor oameni aflaţi de par­tea puterii comuniste sau împotriva ei sunt înglobate şi dau contur istoriei mari. Luptători în munţi, deportaţi, deţinuţi politici, opozanţi, disidenţi, frontierişti, revoluţionari, ...

citește »

Dostoievski–Nietzsche. Elogiul suferintei – Aura Christi

„Vom mărturisi fără înconjur admiraţia noastră pentru curajul şi priceperea, noutatea argumentaţiei şi fineţea analizelor pe care le aduce Aura Christi în acest eseu de o originalitate expresă. Ultimului capitol (…), ce se ocupă de misterul farmecului straniu, de misterul «idioţeniei» lui Mîşkin, îi putem aplica, fără ezitare, epitetul de capodoperă. Prin îndrăzneala de a ataca altfel o problemă, cea ...

citește »